Originalnost čak i u ekstremnim hladnoćama - Continental WinterContact TS 870
Premijera modela Go Original: Continental WinterContact TS 870 bila je predviđena za područje evropskog kontinenta, a događaj za Adria region se održao u periodu od 4. do 7. februara 2020. godine.
Ovaj spektakularan događaj za sve ljubitelje inovativne opreme u svijetu automobilizma bio je podijeljen u četiri modula.
U prvom modulu je prezentovana komparacija nove i stare tehnologije. Zapravo, kao nasljednik modela TS810s, novi model TS870 je svoje performanse dokazivao na stazi koja se sastoji od četiri različite podloge: tvrdi led, meki led, tvrdi snijeg i meki snijeg. Na testnom vozilu BMW 120i, najmlađi član Continental porodice guma je testiran u kategorijama: držanje u krivinama, ubrzanje i kočenje. Bilo je zadovoljstvo gledati kako novi model dokazuje superiorne vozne karakteristike na svim podlogama u odnosu na stari – što posebno dolazi do izražaja kod vozila sa pogonom na zadnje točkove, kao što je BMW serije 1, gdje je kontrola zadnjeg kraja vozila puno teža u zahtjevnijim krivinama i pri većim brzinama.
Koliko je teška kontrola vozila na ledu pokazali su i neki vozači kod kojih je zvanični rescue car Porsche Cayenne Turbo imao i previše posla, što se može zaključiti i po fotografiji u galeriji.
Drugi modul je bio rezervisan za poređenje bezbjednosti vožnje u zimskim uslovima sa adekvatnim u odnosu na neadekvatne pneumatike na testnom vozilu VW GOLF VII GTI. Ovoga puta su se na stazi oprobali ljetnji, zimski i specijalni pneumatici za led i snijeg – sa istim ciljem, da pokažu svoje performanse u pravim zimskim uslovima.
Tek nakon testa u uslovima polarne hladnoće može se jasno uvidjeti ogromna razlika u vožnji uz pravi zimski pneumatik (u ovom slučaju premijerno prikazani model WinterContact TS 870) u odnosu na ljetnji (Premium Contact 6) gdje je kočioni put ljetnjeg pneumatika duži i do 5 puta, zavisno od brzine vozila u u slovima snijega i leda. Ljetnji pneumatik obezbjeđuje minimalno trenje na svim podlogama pri čemu se kontrola nad vozilom gubi pri svakom dodavanju gasa ili svakom bržem ulasku u krivinu, te svakom kočenju što sa aspekta bezbjednosti vožnju čini izuzetno rizičnom. Ipak, najsigurniju vožnju su na ovom testu pokazali specijalizovani pneumatici za led i snijeg (Ice Contact 3), koji se koriste u nordijskim uslovima. Razlika u vožnji sa ovakvom opremom je neuporedivo veća, jer se takav pneumatik (sa ekserima) u određenim situacijama ponaša kao da je podloga potpuno suva, a ne prekrivena ledom i snijegom.
Kroz treći modul ovog premijernog događaja je prikazan tok opadanja performansi pneumatika tokom njihovog životnog vijeka. Na testnom vozilu AUDI A3 35TFSI su na pravoj stazi pokazale svoje mjesto nova zimska guma sa 8 mm dubokom šarom, ljetnja guma sa pola dubine šare (4 mm) i guma sa ¼ šare (2 mm). Uzastopni testovi ubrzanja i kočenja na snijegu, pri brzini od 0 do 43 km/h, i brzini od 43 km/h do 0 – pokazali su da se sa smanjenjem dubine šare gazećeg sloja smanjuju i performanse gume. U početku je do dubine od 4 mm pad ispod proporcionalan (performanse se smanjuju za samo 20% iako se dubina šare smanjila za 50%). Međutim, u nastavku smanjenja dubine šare performanse opadaju brže, te guma ispod 4 mm dubine šare gubi i do 40% performansi.
Naravno, sve ovo je uslovljeno i brzinom kojom se vozilo kreće, kao i vrstom podloge (suva, mokra, sniježna ili podloga pokrivena ledom). Sa povećanjem brzine vozila, razlika u performansama je veća, odnosno što je dubina šare manja performanse opadaju brže. Takođe, kod kočenja na suvom putu pri brzini od 120 km/h nova guma u odnosu na gumu sa 2 mm dubine šare pokazuje minimalne razlike. Međutim situacija se drastično mijenja kada je u pitanju mokra podloga gdje se akvaplaning pojavljuje značajno ranije kod guma sa dubinom šare na pola životnog vijeka (4 mm) i dubinom šare na zadnjoj četvrtini životnog vijeka (2 mm) koja i na relativno malim brzinama nije sposobna da izbaci vodu dovoljno brzo da bi prolazak kroz takvu podlogu bio bezbjedan.
Nakon sprovedenih testova zaključak je bio da guma ima najbolje performanse i najveće rezerve bezbjednosti kada je nova (8 mm), pa sve do dubine šare od 6mm, kao i da se vožnja može relativno bezbjedno odvijati i u pravim zimskim uslovima do dubine šare od 4 mm, ali da ispod toga niti zakon dozvoljava, niti je preporučljivo osim po suvoj podlozi.
Kao izuzetno značajan dio procesa testiranja novih pneumatika i sistema u vozilima kroz četvrti modul predstavljene su nove tehnologije i njihova primjena. Testno vozilo, Ford Focus St je u sklopu ovog “Virtual cockpit test-a” bilo opremljeno monitorima i njime se upravljalo isključivo gledajući u monitore umjesto kroz šoferšajbnu i retrovizore. Moramo priznati da su nas najnovije tehnologije impresionirale, ali nakon ovakvog iskustva neminovno je da se zapitamo i da li je vještačka inteligencija zaista dobar kompromis za čovjekovo prirodno čulo sluha i vida.