Nove EU etikete za gume dizajnirane da pruže više informacija potrošačima
Novi dizajn naljepnica sa preciznijom klasifikacijom u pogledu
kočenja, otpora kotrljanju i buke
Informacije sa EU etiketa za gume mogu biti očitane pomoću QR
koda
Novi piktogrami za različite vrste zimskih guma
Hanover, 19. januara, 2021. U maju 2021. godine biće uvedena nova EU etiketa, koja će potrošačima pružiti opsežnije informacije o određenim karakteristikama gume. Na novoj etiketi, klase koje se tiču otpora kotrljanju i kočenja na mokroj podlozi će biti restrukturisane, dok će kategorija koja označava nivo buke koristiti decibele i slova A, B i C. Za više informacija, krajnji potrošači mogu pristupiti EU bazi podataka , prostim skeniranjem QR koda na etiketi gume. Još jedan novitet tiče se dva piktograma koji pokazuju da li se radi o zimskoj gumi za snijeg koja korespondira sa EU standardima, poznatim i kao pahuljica test, ili/i gumi bez eksera za led koja je u skladu sa novim ISO standardom.
Na novoj etiketi kategorije od A do C ostaju nepromijenjene. C1 i C2 gume, za putnička vozila i kombije, koje su prethodno bile u E klasi za otpor kotrljanju i držanje na mokrom, sada prelaze u kategoriju D koja je bila prazna, dok će ono što je prethodno bilo u klasama F i G preći u klasu E. Na ovaj način etiketa će biti jednostavnija za tumačenje.
Potrošači mogu skinuti dodatne informacije o gumi takom što će skenirati QR kod koji se nalazi u gornjem desnom uglu etikete. QR kod omogućava da se linkujete na EPREL( EPREL = European Product Registry for Energy Labellin) bazu podataka, koja sadrži informacije o proizvodu. Ovako dobijate sve informacije o specifičnoj gumi, kao i početak i kraj proizvodnje za dotični model. Sve informacije o proizvodu u EPREL bazu podataka unosi lično proizvođač.
Novi sistem EU etiketa za gume je osmišljen u cilju pružanja podrške kupcima da izaberu gume koje utiču na smanjenje potrošnje goriva, a u isto vrijeme pružaju informacije o dužini kočionog puta. Za krajnje kupce i firme koje se bave prevozom, izbor guma sa smanjenim otporom kotrljanja može napraviti veliku razliku u pogledu smanjenja troškova goriva i emisije štetnih gasova. Precizna informacija o držanju na mokrom putu doprinijeće uveliko boljoj bezbjednosti na putevima, dok će informacije o stepenu buke pomoći u smanjenju takozvanog zagađenja bukom proizašlog iz saobraćaja.
Izvor: Continental