Kako da vozite po ledu
Postoje dobri razlozi zašto su klizanje na ledu i hokej na ledu tako popularni – veoma je zabavno klizanje po ledu punom brzinom. Ali nimalo nije zabavno kada ste u kolima na putu prekrivenim ledom.
Opšte mjere opreza
Prvo razmotrite da li uopšte treba da vozite kola po ledu. Zaleđeni putevi mogu da budu izuzetno podmukli, pa se prvo zapitajte da li je put vrijedan emocionalnih i finansijskih izdataka potencijalne nezgode.
Slušajte radio. Vremenska prognoza će vrlo često da vam objavi da li ste u posebno opasnoj zoni i to može da vam pomogne da odlučite da li da izađete na put ili ne.
Možete već i da budete na putu a da niste sigurni da li bi led mogao da bude problem.
Jedna od glavnih razlika između snijega i leda je da se snijeg lako uočava. Crni led, sa druge strane, se uklapa u boju puta i shvatate da je prisutan tek kada je već kasno. Dobra ideja je da koristite termometar vozila kao pokazatelj. Ako on konstatuje da je spoljna temperatura blizu smrzavanja, treba da budete izuzetno oprezni.
Još jedan način da detektujete led je da gledate vozače oko vas. Ako primijetite da se oni klizaju ili primijetite automobil koji je skrenuo sa puta, najverovatnije ste ušli u oblast pod ledom.
Ako se nađete u situaciji koja vas čini nervoznim, zaustavite se i ili čekajte da temperatura poraste ili tražite alternativni način transporta.
Kako da vozite po ledu
· Pratite spoljnu temperaturu tako da možete da budete spremni za led na putu
· Pratite ostale vozače da vidite da li led utiče na njihovu vožnju
· Slušajte vremensku prognozu i izbjegavajte kritične regije
· Vozite polako i pažljivo
· Povećajte rastojanje između vas i automobila ispred
· Ako proklizavate, pomjerite volan u istom smjeru u kojem se kreće zadnji dio vašeg auta.
Savjeti za vožnju
Ako odlučite da vozite, evo nekoliko savjeta za vožnju koji će vam pomoći da bezbjedno stignete od tačke A do tačke B.
Kada vozite u ledenim uslovima, treba da ostavite što je moguće više prostora između vas i auta ispred vas. To može da bude i do deset puta više nego kada vozite na suvom putu. Ako vam normalno treba 23 metra da stanete po normalnom sunčanom danu pri brzini od 30mph, trebaće vam najmanje 230 metara da stanete pri istoj brzini na ledu.
Ako zakačite dio leda, i počnete da proklizavate, pomjerite volan u istu stranu u koju se pomjera zadnji dio vašeg auta. Ako zadnji dio auta kliza u istu stranu kao i vaše desno rame, pomjerite volan udesno. Ako zadnji dio auta kliza u istu stranu kao i vaše lijevo rame, pomjerite volan ulijevo. Nikad ne sklanjajte ruke sa upravljača i nemojte da nagazite kočnicu obzirom da to može da blokira vaše točkove.
Zaleđeni uslovi mogu da budu u pratnji olujnog grada. To može toliko da smanji vašu vidljivost, pa ako je bezbjedno, dobra ideja je da stanete, idealno ispod nekog krova ili ispod mosta. Usmjerite kola u pravcu grada, tako da vaše vjetrobransko staklo preuzme većinu sile, a ne vaša bočna ili zadnja stakla. Vaše vjetrobransko staklo je sposobno da vas jače zaštiti od ostalih stakala. Sačekajte da grad prođe prije nego što ponovo krenete.
Uvijek je dobra ideja da vam mobilni telefon bude napunjen da možete da obavijestite ljude da vam se desio kvar.